Kancelaria Adwokacka
Nicola M. Korytko

ul. H. Hanasiewicza 19 lok. 13
35-103 Rzeszów

tel. + 48 729 920 707, +48 17 717 37 74
e-mail: adwokat@nicolakorytko.pl

Dane firmy

NIP 8133669982
REGON 387225868

Nr rachunku bankowego:
79 1050 1562 1000 0092 8023 1532

Godziny pracy: Pn-Pt / 09:00 – 18:00

Polityka prywatności

Polityka prywatności

Polityka prywatności

Realizując obowiązek wynikający z art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku
z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (zwanego w dalszej części RODO), poniżej przekazujemy Państwu informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych przez adwokata Nicolę M. Korytko prowadzącą działalność gospodarczą pod firmą Kancelaria Adwokacka Nicola M. Korytko z siedzibą w Rzeszowie przy ul. Hanasiewicza 19 lok. 13, 35-103 Rzeszów,
NIP 8133669982, REGON 387225868. (zwaną w dalszej części Kancelarią).

§ 1 Definicje

 

  1. Administrator – Kancelaria Adwokacka Nicola M. Korytko z siedzibą w Rzeszowie przy ul. Hanasiewicza 19 lok. 13, 35-103 Rzeszów, NIP 8133669982, REGON 387225868, tel. 729 92 07 07; (17) 717 3774, adres e-mail: adwokat@nicolakorytko.pl;
  2. Dane osobowe – wszelkie informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej („osobie, której dane dotyczą”); możliwa do zidentyfikowania osoba fizyczna to osoba, którą można bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować, w szczególności na podstawie identyfikatora takiego jak imię
    i nazwisko, numer identyfikacyjny, dane o lokalizacji, identyfikator internetowy lub jeden bądź kilka szczególnych czynników określających fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową lub społeczną tożsamość osoby fizycznej;
  3. RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE;
  4. Polityka – polityka przetwarzania danych osobowych stosowana w Kancelarii.

§ 2 Administrator danych osobowych

 

  1. Administratorem Państwa danych osobowych jest adwokat Nicola M. Korytko prowadzącą działalność gospodarczą pod firmą Kancelaria Adwokacka Nicola M. Korytko z siedzibą w Rzeszowie przy ul. Hanasiewicza 19 lok. 13, 35-103 Rzeszów, NIP 8133669982, REGON 387225868.
  2. Kontakt z Administratorem jest możliwy pod numerem telefonu 729 92 07 07;
    (17) 717 3774, adresem e-mail: adwokat@nicolakorytko.pl lub listownie na adres Kancelarii: Kancelaria Adwokacka Nicola M. Korytko, ul. Hanasiewicza 19 lok. 13, 35-103 Rzeszów.
  3. Administrator danych osobowych zapewnia Państwu przejrzystość przetwarzania danych, informuje Państwa o przetwarzaniu danych w momencie ich zbierania, zbiera
    i przetwarza dane tylko w zakresie niezbędnym do wskazanego celu oraz przez czas jaki jest to niezbędne.
  4. Podczas przetwarzania danych, Administrator dba o ich bezpieczeństwo, poufność oraz dostęp do informacji w jaki sposób są one przetwarzane.
  5. Inspektor Ochrony Danych nie został powołany.

§ 3 Przetwarzanie danych osobowych

 

  1. Państwa dane osobowe są pozyskiwane i przetwarzane przez Kancelarię w celu:

 

  1. świadczenia pomocy prawnej zgodnie z ustawą z dnia 26 maja 1982 r. prawo o adwokaturze, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO – przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy.;
  2. kontaktu oraz świadczenia pomocy prawnej przy wykorzystaniu formularza kontaktowego dostępnego na stronie internetowej Kancelarii www.adwokatnicolakorytko.pl, www.nicolakorytko.pl,  na podstawie art. 6 ust 1 lit a RODO – osoba, której dane dotyczą wyraziła zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów.;
  3. przedstawienia oferty Kancelarii w odpowiedzi na zapytanie ofertowe, na podstawie art. 6 ust 1 lit b RODO przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy.;
  4. Sporządzenia i przechowywania dokumentacji przez Kancelarię, na podstawie art. 6 ust 1 lit c RODO – przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze.;
  5. Wykonania umowy pomiędzy Kancelarią a innym podmiotem, na podstawie art. 6 ust 1 lit f RODO – przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią, z wyjątkiem sytuacji, w których nadrzędny charakter wobec tych interesów mają interesy lub podstawowe prawa i wolności osoby, której dane dotyczą, wymagające ochrony danych osobowych,
    w szczególności, gdy osoba, której dane dotyczą, jest dzieckiem. Akapit pierwszy lit. f) nie ma zastosowania do przetwarzania, którego dokonują organy publiczne w ramach realizacji swoich zadań.;
  6. Dochodzenia i obrony przed roszczeniami, na podstawie art. 6 ust 1 lit f RODO – przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią, z wyjątkiem sytuacji, w których nadrzędny charakter wobec tych interesów mają interesy lub podstawowe prawa i wolności osoby, której dane dotyczą, wymagające ochrony danych osobowych, w szczególności, gdy osoba, której dane dotyczą, jest dzieckiem. Akapit pierwszy lit. f) nie ma zastosowania do przetwarzania, którego dokonują organy publiczne w ramach realizacji swoich zadań.;
  7. Kontaktu telefonicznego, e-mail oraz listownego, na podstawie art. 6 ust 1 lit f RODO – przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią, z wyjątkiem sytuacji, w których nadrzędny charakter wobec tych interesów mają interesy lub podstawowe prawa i wolności osoby, której dane dotyczą, wymagające ochrony danych osobowych, w szczególności, gdy osoba, której dane dotyczą, jest dzieckiem. Akapit pierwszy lit. f) nie ma zastosowania do przetwarzania, którego dokonują organy publiczne w ramach realizacji swoich zadań.;
  8. Sprzedaży usług, na podstawie art. 6 ust 1 lit f RODO – przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią, z wyjątkiem sytuacji, w których nadrzędny charakter wobec tych interesów mają interesy lub podstawowe prawa i wolności osoby, której dane dotyczą, wymagające ochrony danych osobowych, w szczególności, gdy osoba, której dane dotyczą, jest dzieckiem. Akapit pierwszy lit. f) nie ma zastosowania do przetwarzania, którego dokonują organy publiczne w ramach realizacji swoich zadań.;
  9. Marketingu, na podstawie art. 6 ust 1 lit f RODO – przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią, z wyjątkiem sytuacji, w których nadrzędny charakter wobec tych interesów mają interesy lub podstawowe prawa i wolności osoby, której dane dotyczą, wymagające ochrony danych osobowych, w szczególności, gdy osoba, której dane dotyczą, jest dzieckiem. Akapit pierwszy lit. f) nie ma zastosowania do przetwarzania, którego dokonują organy publiczne w ramach realizacji swoich zadań.;
  10. Nawiązania lub podtrzymania relacji biznesowych, na podstawie art. 6 ust 1 lit f RODO – przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią, z wyjątkiem sytuacji, w których nadrzędny charakter wobec tych interesów mają interesy lub podstawowe prawa i wolności osoby, której dane dotyczą, wymagające ochrony danych osobowych, w szczególności, gdy osoba, której dane dotyczą, jest dzieckiem. Akapit pierwszy lit. f) nie ma zastosowania do przetwarzania, którego dokonują organy publiczne w ramach realizacji swoich zadań.;
  11. Przetwarzania danych osobowych członków personelu kontrahentów lub klientów współpracujących z Administratorem, na podstawie art. 6 ust 1 lit f RODO – przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią, z wyjątkiem sytuacji, w których nadrzędny charakter wobec tych interesów mają interesy lub podstawowe prawa i wolności osoby, której dane dotyczą, wymagające ochrony danych osobowych, w szczególności, gdy osoba, której dane dotyczą, jest dzieckiem. Akapit pierwszy lit. f) nie ma zastosowania do przetwarzania, którego dokonują organy publiczne w ramach realizacji swoich zadań.;
  12. Rekrutacji – na podstawie art. 22 1a kodeksu pracy, art. 6 ust 1 lit a RODO – osoba, której dane dotyczą wyraziła zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów; art. 6 ust 1 lit b RODO – przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy; art. 6 ust 1 lit c RODO – przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze; art. 6 ust 1 lit f RODO – przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią, z wyjątkiem sytuacji, w których nadrzędny charakter wobec tych interesów mają interesy lub podstawowe prawa i wolności osoby, której dane dotyczą, wymagające ochrony danych osobowych, w szczególności, gdy osoba, której dane dotyczą, jest dzieckiem. Akapit pierwszy lit. f) nie ma zastosowania do przetwarzania, którego dokonują organy publiczne w ramach realizacji swoich zadań.;

 

  1. Państwa dane osobowe będą przetwarzane przez Administratora przez okres zależny od rodzaju świadczonej usługi i celu przetwarzania. Okres przetwarzania danych może wynikać z przepisów. Państwa dane przetwarzane są przez okres umożliwiający realizację uzasadnionego interesu Administratora lub do czasu zgłoszenia skutecznego sprzeciwu względem przetwarzania danych. W przypadku przetwarzania danych po uzyskaniu od Państwa zgody, dane będą przetwarzane do czasu jej wycofania. Jeżeli podstawę przetwarzania danych stanowi niezbędność do zawarcia i wykonania umowy, Państwa dane przetwarzane będą do momentu jej rozwiązania.
  2. Okres przetwarzania danych może zostać przedłużony w przypadku, gdy przetwarzanie jest niezbędne do ustalenia lub dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami. Państwa dane będą przetwarzane po tym okresie tylko w przypadku i w zakresie,
    w jakim wymagają tego przepisy prawa. Po upływie tego okresu przetwarzane dane zostaną nieodwracalnie usunięte lub zanonimizowane.
  3. Dane osobowe przetwarzane przez adwokatów w ramach wykonywania zawodu adwokata przechowywane są przez okres 10 lat od końca roku, w którym zakończyło się postępowanie, w którym dane osobowe zostały zgormadzone.

§ 4 Bezpieczeństwo danych osobowych

 

  1. Celem zapewnienia integralności i poufności danych Administrator posiada procedury umożliwiające dostęp do danych osobowych wyłącznie osobom upoważnionym
    i w zakresie, w jakim jest to niezbędne ze względu na wykonywane przez nie zadania. Administrator stosuje rozwiązania techniczne i organizacyjne celem zapewnienia bezpieczeństwa przetwarzanych danych i zapobiegania ich przypadkowemu lub celowemu zniszczeniu, utracie, modyfikacji, dostępowi osób nieupoważnionych oraz nieuzasadnionemu ujawnieniu.
  2. Administrator przechowuje Państwa dane przekazane drogą elektroniczną na serwerach o wysokim stopniu zabezpieczeń zachowując odpowiednie środki bezpieczeństwa, które spełniają wymogi prawa polskiego.
  3. Administrator prowadzi bieżącą analizę ryzyka i monitoruje adekwatność stosowanych zabezpieczeń danych do identyfikowanych zagrożeń. W przypadku zaistnienia konieczności Administrator wdraża dodatkowe środki służące zwiększeniu bezpieczeństwa danych.
  4. Administrator udostępnia przetwarzane dane osobowe jedynie osobom upoważnionym i tylko w niezbędnym zakresie do wykonania przez nie powierzonych im zadań.
  5. Państwa dane osobowe mogą być ujawniane podmiotom współpracującym
    z Administratorem w zakresie wykonywanych przez nie zadań, w tym w szczególności dostawcom odpowiedzialnym za obsługę systemów informatycznych i sprzętu, podmiotom świadczącym usługi księgowe, rachunkowe, podmiotom realizującym dostawę przesyłek pocztowych lub kurierskich, sądom, organom i instytucjom bądź osobom trzecim na potrzeby prowadzonych na rzecz użytkownika spraw oraz uprawnionym podmiotom, które wystąpią ze stosownym żądaniem na podstawie odpowiednich przepisów prawa.
  6. Administrator podejmuje wszelkie niezbędne działania, aby podwykonawcy i inne podmioty współpracujące dawały gwarancję stosowania odpowiednich środków bezpieczeństwa przetwarzanych danych na jej zlecenie przez podwykonawców oraz inne podmioty z nią współpracujące.
  7. Administrator wskazuje, iż Państwa dane osobowe nie będą przekazywane do państw trzecich lub organizacji międzynarodowych.
  8. Administrator respektuje obowiązki wynikające z tajemnicy adwokackiej niezależnie od obowiązków wynikających z RODO.

§ 5 Odbiorcy danych

Odbiorcami Państwa danych osobowych mogą być:

 

  1. Pracownicy Administratora w celu wykonywania czynności związanych
    z celami określonymi w Polityce Prywatności;
  2. Podmioty, z którymi Administrator ma zawartą umowę o współpracy w celu wykonania umowy o pracę, podmioty świadczące usługi księgowe, prawne, pocztowe i kurierskie, marketingowe, informatyczne.
  3. Organy upoważnione do ich otrzymywania na podstawie obowiązujących przepisów prawa.

§ 6 Uprawnienia wynikające z przetwarzania danych osobowych

 

  1. Podanie przez Państwa danych osobowych jest dobrowolne, jednak w niektórych przypadkach jest ono konieczne np. w przypadku kontaktu przy pomocy poczty elektronicznej, formularza kontaktowego znajdującego się na stronie internetowej www.adwokatnicolakorytko.pl; www.nicolakorytko.pl, zakładki „porada prawna on-line”, aby możliwe było prowadzenie z Państwem korespondencji, ustalenie zakresu oraz wyceny porady prawnej a w konsekwencji realizacji porady prawnej oraz jej rozliczenia. W powyższym przypadku podają Państwo dane takie jak imię i nazwisko, adres poczty elektronicznej, numer telefonu oraz pozostałe dane osobowe o jakie zostaną Państwo poproszeni celem wypełnienia formularza tj. krótki opis stanu faktycznego sprawy, której dotyczy porada prawna.
  2. Celem rozliczenia usług świadczonych przez Kancelarię w przypadku płatności wynagrodzenia na rachunek bankowy, niezbędne jest podanie takich danych jak: imię
    i nazwisko, adres, NIP, dane kontaktowe.
  3. W związku z przetwarzaniem danych osobowych przez Kancelarię posiadają Państwo następujące prawa:

 

  1. Prawo do żądania dostępu do danych osobowych (art. 15 RODO),
  2. Prawo do sprostowania danych osobowych (art. 16 RODO),
  3. Prawo do usunięcia danych osobowych („prawo do bycia zapomnianym”) (art.17 RODO),
  4. Prawo do obowiązku prawnego. Realizacja prawa do usunięcia danych osobowych, nie jest możliwa, w przypadku, gdy Administrator jest zobowiązany na podstawie przepisów prawa do dalszego przetwarzania danych w zakresie określonym przez odpowiednie przepisy prawa lub w celach niezbędnych do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.,
  5. Prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych (art. 18 RODO),
  6. Prawo do przenoszenia danych (art. 20 RODO),
  7. Prawo do sprzeciwu w sytuacji, gdy podstawą przetwarzania danych jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 21 RODO),
  8. Prawo do niepodlegania zautomatyzowanej decyzji, w tym profilowaniu (art. 22 RODO),
  9. Prawo wycofania zgody, w przypadku, gdy przetwarzanie danych odbywa się na podstawie wyrażonej zgody.
  10. Prawo do skargi, w przypadku uznania, iż przetwarzanie danych narusza przepisy RODO lub inne przepisy dotyczące ochrony danych osobowych. Skarga taka może być zgłoszona do organu nadzorującego przetwarzanie danych osobowych, właściwego ze względu na Państwa miejsce zwykłego pobytu, miejsce pracy lub miejsce popełnionego domniemanego naruszenia. Organem nadzorującym przetwarzanie danych osobowych na terenie RP jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  11. Kancelaria jako Administrator danych osobowych zastrzega, iż

 

  1. Prawo do żądania usunięcia danych tzw. „prawo do bycia zapomnianym”, prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych, przysługują
    w przypadkach wskazanych w art. 17 i 18 RODO;
  2. Prawo do przenoszenia danych przysługuje wyłącznie w przypadku, gdy podstawą prawną przetwarzania danych jest zgoda lub wykonanie umowy;
  3. Cofnięcie zgody na przetwarzanie danych jest dopuszczalne w każdym czasie, jednak nie wpływa na zgodność z prawem czynności przetwarzania danych dokonanych przed jej wycofaniem;
  4. Wniesienie sprzeciwu jest dopuszczalne w każdym czasie i powinno zawierać w swojej treści uzasadnienie narzucanego naruszenia przetwarzania danych
    z wyłączeniem sprzeciwu wobec przetwarzania danych w celach marketingowych.

 

  1. Na podstawie art. 19 RODO Kancelaria ma obowiązek powiadomienia o sprostowaniu lub usunięciu danych osobowych lub o ograniczeniu przetwarzania.
  2. Kancelaria nie podejmuje decyzji w sposób zautomatyzowany, w szczególności dane użytkowania nie będą profilowane. Podczas udzielenia porady prawnej on-line przy użyciu formularza, zapytanie będzie podlegało na indywidualnej analizie i wycenie.
  3. Kancelaria jako administrator danych w wyjątkowych przypadkach, które określone są przez przepisy prawa może odmówić usunięcia danych, z uwagi na jej prawnie uzasadniony interes, w sytuacji, gdy istnieją ważne, prawnie uzasadnione podstawy do ich przetwarzania danych, które są nadrzędne wobec interesów, praw i wolności podmiotu wnoszącego sprzeciw lub istnieją podstawy do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.

§ 7 Zbieranie i pozyskiwanie danych

 

  1. Podanie przez Państwa danych osobowych jest dobrowolne, jednak niezbędne do realizacji umowy.
  2. Państwa dane osobowe nie będą wykorzystywane do podejmowania zautomatyzowanych decyzji oraz nie będą wykorzystywane w celu profilowania.
  3. Państwa dane osobowe są pozyskiwane w następujący sposób:

 

  1. w trakcie spotkania w siedzibie Kancelarii;
  2. podczas rozmowy telefonicznej;
  3. poprzez przesłanie dokumentacji na adres Kancelarii – ul. Hanasiewicza 19 lok. 13, 35-103 Rzeszów;
  4. poprzez przesłanie dokumentacji na adres e-mail Kancelarii – adwokat@nicolakorytko.pl;
  5. podczas korzystania ze strony internetowej Kancelarii (www.adwokatnicolakorytko.pl, www.nicolakorytko.pl);
  6. podczas korzystania z profili społecznościowych Kancelarii utworzonych celem promowania Kancelarii (np. facebook, linkedin, instagram).
  7. Zakres przetwarzania Państwa danych osobowych wynika z przepisów prawa i/lub regulaminów wewnętrznych. Podanie przez Państwa danych jest konieczne celem nawiązania współpracy i umożliwienia świadczenia usług prawnych, wystawienia faktury przez Kancelarię. Brak udostępnienia przez Państwa danych osobowych może skutkować niemożnością wykonania usługi prawnej.

§ 8 Zgłaszanie żądań związanych z realizacją Państwa praw

 

  1. Żądania dotyczące realizacji Państwa praw można składać:

 

  1. w formie pisemnej na adres Kancelarii: Kancelaria Adwokacka Nicola M. Korytko, ul. Hanasiewicza 19 lok. 13, 35-103 Rzeszów;
  2. drogą elektroniczną na adres e-mail: adwokat@nicolakorytko.pl

 

  1. W przypadku, gdy Administrator nie będzie mógł Państwa zidentyfikować na podstawie złożonego zgłoszenia zostaną Państwo poproszeni o podanie dodatkowych informacji. Podanie takich informacji nie jest obowiązkowe, jednak brak ich podania będzie skutkował odmową realizacji żądania.
  2. Żądanie mogą Państwo złożyć osobiście lub przez pełnomocnika. Z uwagi na bezpieczeństwo Państwa danych Administrator prosi o przedłożenie pełnomocnictwa poświadczonego notarialnie lub upoważnionego adwokata lub radcę prawnego.
  3. Administrator przechowuje informacje dotyczące zgłoszonego żądania oraz osoby, która zgłosiła żądanie celem zapewnienia możliwości wykazania zgodności oraz celem ustalenia obrony lub dochodzenia ewentualnych roszczeń podmiotów danych. Rejestr żądań przechowywany jest w sposób zapewniający poufność danych oraz integralność.

§ 9 Zmiany polityki prywatności

 

  1. Niniejsza polityka prywatności jest na bieżąco weryfikowana i w przypadku konieczności jest aktualizowana.
  2. Aktualna wersja Polityki Prywatności obowiązuje od dnia 6 października 2020 r.